Slik ble jeg kvitt kredittkortgjelden min

Som jeg spøkte med i ett av mine første blogginnlegg så sa jeg at jeg skulle bestille sydenferien med kredittkort.. Det var altså en spøk for det har jeg brennt meg på før! Historien er at jeg i fjor sommer hadde lyst å være med noen veninder på sydentur. 2 uker i San Torini, sykt fin plass, men ganske dyrt. Jeg hadde ikke penger akkurat da, men slike sjanser får man jo ikke så ofte, right? Gode råd var dyre så jeg endte opp med å bruke opp all kreditten (15 000kr) på å betale turen. Hadde jo ikke lommepenger så jeg foretok en kardinalsynd og bestilte meg et nytt kredittkort for å ha til lommepenger.. Ferieturen var veldig bra og det ble et minne for livet, men når jeg kom hjem hadde jeg 2 kredittkort som var “brukt opp” og 30 000kr i dyr kredittgjeld. Renten var på 30%, med dyre gebyrer og alt som hører med.

Som student svir dette virkelig, hvertfall når man ikke har noen måte å betale ned gjelden på. Endte med at det bare ble dyrere og dyrere og jeg brukte stipendet til å betale ned rentene. Tok til slutt opp dette med min far og han rådet meg til å refinansiere kredittkortgjelden min. Jeg har ikke spesielt peiling på økonomi så jeg måtte google litt om dette med refinansiering av kredittkort. Det viser seg at refinansiering er å ta opp et nytt lån for å betale ned et gammelt lån. (Anbefaler dere som lurer på å refinansiere lån tar en titt på RefinansieringAvKredittkort.com)

Jeg refinansierte gjelden jeg hadde på mine kredittkort med et forbrukslån fra Opp Finans. Det viste seg å være lurt!

Jeg refinansierte gjelden jeg hadde på mine kredittkort med et forbrukslån fra Opp Finans. Det viste seg å være lurt!

Jeg tok opp lån fra Opp Finans og betalte ned hele lånet. Det var deilig for samvittigheten det! Nå satt jeg igjen med kun ett lån som var veldig mye rimeligere enn de to kredittkortene. Fikk meg også en jobb på siden av studiene slik at jeg hadde penger til å betale ned det nye lånet, så hadde jeg også litt penger til overs også! Vet ikke helt hvor mye jeg sparte på å refinansiere kredittgjelden, men tror det var en god del tusen! Nå har jeg lært, aldri mer bestilling av sydentur på kreditt! Haha. Jeg har fortsatt kredittkort, men bruker aldri mer enn at jeg kan betale ned alt det skyldige når regningen kommer. Er du i tvil om det lønner seg å refinansiere gjelden din kan du ta en titt på dette regnestykket, det viser deg hvor mye du faktisk kan spare med å refinansiere: http://www.refinansieringavkredittkort.com/eksempel-pa-refinansiering-av-kredittkort.html